טרופר: "לא נשב עם מי שלא מכיר בישראל כיהודית ודמוקרטית"

אסתי פלד 1 Comment on טרופר: "לא נשב עם מי שלא מכיר בישראל כיהודית ודמוקרטית"

שר התרבות, חילי טרופר ב"מהדורה המרכזית": "אני לא משונאי נתניהו. אבל לצערי הוא החליט שלא להעביר תקציב רק כדי שגנץ לא יהיה ראש ממשלה והפרו את האמון. אי אפשר להאשים אותנו כעת שאנחנו לא הולכים איתו"

צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר התרבות, חילי טרופר שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, ואמר כי המרוץ לראשות הממשלה הוא בין שלושה מועמדים. "מדובר במרוץ תלת ראשי: נתניהו, לפיד וגנץ. אם יש מישהו במפה הפוליטית היום שמסוגל לשבור את הבלוקים זה בני גנץ. הוא מסוגל לייצר חיבורים. בוודאי שזה יהיה מורכב. אי אפשר לדעת מה יהיו המספרים. אני מניח שאם נתניהו לא מגיע ל-61 המפלגות החרדיות יעשו חשבון שהן לא עושות היום".

לדבריו "אם היית שואל אותי שבוע לפני הקמת הממשלה הנוכחית אם תהיה ממשלה מבנט ועד עבאס הייתי אומר שאתה הזוי. במצב לא רגילים קורים דברים לא רגילים".

הוא השיב לשאלה מדוע כחול לבן מחרימה את נתניהו: "כחול לבן האחרונים שאפשר להאשים אותם בעניין הזה. אנחנו במחיר פוליטי עצום נכנסנו לממשלה תחת נתניהו. לצערי היד המושטת שלנו לא פגשה יד אחות. אני לא משונאי נתניהו, אבל לצערי הוא החליט שלא להעביר תקציב רק כדי שגנץ לא יהיה ראש ממשלה והפרו את האמון. אי אפשר להאשים אותנו כעת שאנחנו לא הולכים איתו".

טרופר הצהיר כי הם לא ישבו בממשלה עם הרשימה המשותפת: "לא נשב בקואליציה עם כל מי שלא מקבל את ישראל כיהודית ודמוקרטית והמשותפת עונים על ההגדרה השלילית הזו. גנץ וסער אמרו את זה במפורש".

הוא התייחס להכחשות הליכוד ביחס לטענות שרצו להקים ממשלה עם רע"מ: "זה ברור שנתניהו רצה להקים ממשלה עם רע"מ. אפילו עיתונאים המזוהים איתם התחילו להכשיר את זה".

ביחס לצירופו של הרמטכ"ל לשעבר לרשימה, אמר טרופר: "איזנקוט מתלבט ואנחנו מכבדים את הקצב שלו להחליט".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה אתה חוזר על הדקלומים חסרי המשמעות "יהודית ודמוקרטית"? תדבר לענין – אני מוכן לשבת עם שונאי ישראל כליברמן ולפיד, כמירב מיכאלי ועוד כמוה, שמוכנים לבטל לחלוטין את המושג "מדינה יהודית".
    ניתן היה לצפות מחובש כיפה שיבין ש"יהודי" שזה לא רק "לא ערבי", אלא גם יהודי במהות.
    ומה אתה מקשקש על ביבי? מי מאמין לך?